Hackathon (Code: Parasal Konular) – Bizim Fikrimiz (Yakın Fırsat)
Projemizin adı YakınFırsat;
Projenin kapsamına geçmeden önce internet alışverişlerinde karşılaştığımız bazı
problemlerden bahsetmek istiyorum. Aslında bu problemler uluslararası Pazar
araştırma şirketi Ipsos’un Türkiye’de gerçekleştirdiği bir araştırma sonucunda
ortaya çıkmış bir rapordan alıntılanmıştır.
Bu
rapora göre internet alışverişinde bulunan insanların yaşadığı bazı problemler
istatiksel olarak ifade edilmiştir.
%39’u ürünün geç gelmesinden, %28’i, belirsizlik nedeniyle
evde beklemekten, %27’si “Biz geldik, siz evde yoktunuz” gibi bahanelerden
şikayetçi. Ürünü deneyimleyememek, kargo şirketinin paketi açmaya izin
vermemesi gibi çeşitli şikayetler de mevcut.
Peki bu
tür problemlere çözüm ararken ortaya çıkan çözüm önerimiz nedir? Bu aşamada biz
Heckathon’un temasını oluşturan birey-banka ilişkisi dışında, üye işyerlerini
de projemize dahil ettik.
Bu
sisteme göre, üye işyeri, bizim belirlediğimiz sayıdaki ürünlerini uygulamamıza
yükler. Ürünlerin kısıtlı sayıda olması indirimli, promosyonlu ya da farklı
ürünlerin eklenmesi için bir önlemdir. Çevrede bulunan insanlar uygulamadan bu
ürünü görüntüleyebilir. Hatta belirli bir süre rezerve edebilir. Bu sırada
müşteriden para çekilir ve alışveriş tamamlanana kadar saklanır. Müşteri ve üye
işyerinin karşılıklı onayıyla alışveriş tamamlanır ve para üye işyerinin
hesabına aktarılır.
Bu
şekilde üç koldan oluşan bu yapıda, herkesin mutlu olmasını amaçlayan bir
sistem oluşturduk.
Kötü
amaçlı kullanımları önlemek amacıyla çeşitli aşamalar ve görevler tanımladık.
Ve bir tür ödül-ceza sistemi gerçekleştirdik.
Örneğin
bir müşteri rezerve ettiği ürünü, tanımlanan sürede almaya gitmediyse, ürün
satılabilir pozisyonuna geçer, müşteri puan kaybeder ve bir sonraki
alışverişinde ürünü rezerve edebileceği süre azaltılır. Ürünü istenilen sürede
alması durumunda ise puan, ve ekstra süre kazanarak güvenilir müşteri unvanına
sahip olacaktır.
Aynı
şekilde müşteriler tarafından puanlanan satıcılar da; puanlarında artış yada
azalış buna bağlı olarak satışa sunacağı ürün sayısında artış ya da azalış
yaşayabilirler. En önemlisi güvenilirliği sınanacaktır.
Tüm bu
anlatımlardan anlaşılacağı gibi proje internet alışverişini ve fiziksel
alışverişi bir araya getiren bir uygulamada odaklanmaktadır. Bu uygulamanın
tanıyacağı fırsat ise zaman kazanmaktır.
İnternet alışverişlerinde kargo bekleme zamanı ve belirsizlikten
kaynaklanan evde bekleme süresi ortadan kalkmış olur. Öbür taraftan mağazada
yaşanacak ödeme kuyruğundan hatta sen gidene kadar hazırlanacak olan ürünü
hemen görüp deneyimlemek açısından mağaza tarafında da zaman kazanmak
mümkündür.
Bu
uygulamanın iki tür hedef kitlesi vardır.
Müşteriler
:
1.
Ürünün deneyimleyerek satın almak isteyen
2.
Alışveriş yaparken, zaman kaybı yaşamak istemeyen müşteriler.
Üye işyerleri :
1.
Ürününü paylaşma imkanı bulamayan
2.
Şube bazında paylaşım yapmak isteyen işyerleri.
Yorumlar
Yorum Gönder